10/04/2012

Voisiko seepralla periaatteessa ratsastaa?

Ihahhahaa! Joku olikin vähän vaklaillut mun naamakirjatiliä, josta kävi ilmi viimeviikonloppuiset heppailut. Käväistiin Vilman kanssa Saarijärvellä liikuttelemassa niiden perheen heppaa - ja voi pojat oli hauskaa! Olin ratsastanut viimeksi reilu vuosi sitten ja edellisestä esteen ylityksestä taisi olla yli kaksi vuotta. 


Alun jännityksestä huolimatta täytyy sanoa, että lihasmuisti on hassu juttu. Pitkästä polleilutauosta huolimatta olo tuolla satulassa tuntui tosi kotoisalta (ja peba TOSI kipeältä). 

Tehtiin perus ratsastelun lisäksi vähän tommoisia puomiharjotuksia, joissa hepon piti nostella kunnolla koipiaan ja hypättiimpä tosiaan muutama estekkin. Loppukäynneille mentiin maastoon, jotka tolla tallilla oli ihan huikeet - puroja ja kaikkee vau!

Ja kuten arvata saattaa, oon nyt ihan kuin uuden hevoskärpäsen puraisema! Harmittaa sikana, ettei Jyväskylässä ole mitään kivoja talleja ihan lähellä. Se että pelkkiin matkoihin kuluu tunti vaikeuttaa harrastelua kuitenkin jossain määrin.

Kiinnostaisiko teitä lukea esim. jotain mun heppailuhistoria-postausta? Olis itekkin jännää kaivella jotain vanhoja valokuvia ja fiilistellä lempparikoneja. Vai onko siellä ruudun toisella puolen ylipäätäänsä hevosihmisiä? 
XOXO

21 kommenttia:

  1. Heppapostaus olis ihan mahtava! Mä ainaki jään nyt innolla oottamaan ;)!

    VastaaPoista
  2. Voooi eii <3 ite oon ratsastanu viimeks varmaan 4-5 v ja et usko miten kauhee ikävä on ollu satulaan! nää kuvat ei auttanu yhtää hahahaa ;D ihania kuvia :) pääsispä iteki polleilemaan.. en tiiä miten kestän jos näitä tulee lisää hihih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. MITÄ en tienny et sääkin oot salaa ponityttö ! :D Ostetaan meille yhteiseks johonki leikkimökkiin poni?

      Poista
  3. Ihania kuvia! :) Ja minä ainakin kannatan,että teet tuollaisen heppailuhistoria-postauksen! :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ja jep taidampas tehdä kun se nyt kannatusta saa (:

      Poista
  4. Heppapostaus ois todellakin kiva! :)

    VastaaPoista
  5. Voisitko näyttää miltä toi sun sivusiilisi näyttäisi kireässä nutturaponnarissa? Harrastan voimistelua jolloin aina kisakaudella kisoissa pitäisi olla ponnari ja tietysti treeneissä, ja olen kuolaillut sivusiilin perään ikuisuuden, mutta aina pelännyt juuri, että miltä se näyttää kun hiukset on kiinni:)

    Eli jos siis sinulla vain on aikaa/halua niin olisin TODELLA kiitollinen jos sellaisen kuvan/pari voisit tänne laittaa<3


    T: Sivusiilin haluaja mutta samalla pelkääjä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska sattuma mulla oli just tänään harja sellasella himokireellä ponnarilla ! :D Mun mielestä toi toimii just aika kivana kontrastina kaikissa sellasissa "fiinimmissä" kampauksissa (: Voin tottakai ottaa kuvan mahd. pian, toivottavasti saan tehtyä sellasen nutturan jollasta voimistelijoiden on tapana pitää - ite kun suosin aina löysempiä sotkunutturoita (:

      Poista
  6. Mä ainakin olisin tosi kiinnostunut näkemään lisää heppakuvia ja kuulemaan heppailuhistoriasta :--) t. hevosihminen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla koska oon itekkin fiilareissa tosta ideasta :DD

      Poista
  7. toi vedenylityskuva essi!! oot söpö :DD!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua nauratti koska toi koni ei olis aluksi halunnu edes mennä tosta :DD

      Poista
  8. Jes täällä yks heppatyttö kiljuu riemusta heppapostauksen ansiosta :)

    http://flyingwithoutwings1.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. No huh, jopas oli kommentteja kertyny jo tähä! Sanoinha, että en varmasti oo ainut ponityttö lukijana ... :D:D

    Mutta ois jättehuippuu, jos tulis tuollanen heppailuhistoriikki - vaikka oliha tää postaus jo itessää jeejee! Oon ite joskus löytäny tän blogin muinoin Hevostalli.netistä ja oon ollu ano-lukijana jostai kivikaudelta, ku sulla oli vielä mitä lie mustaviolettii päässä, nii jo ois korkee aika jakaa ponitarinoita tännekki, nimittäi onha sitä jo ooteltuki jee :)

    terv, Justiinsa "se joku valkailija" eli toisinsanoen jumalaton stalkkeri, joka kävi jo aiemmin kommentoimassa ihhahhaasta :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kaihoisasti muistelen mustaviolettia-pinkkiä-sinistä reuhkaa <3 Hauskaa kuulla et joku on viihtyny mun blogin parissa noin monia vuosia :D !

      Poista
  10. Ei vitsi nää kuvat on kivoja!!!!

    VastaaPoista