8/21/2014

Suurvaraani on maailman neljänneksi suurin lisko

Tällä viikolla päättyy mielenkiintoinen kuukauden mittainen ajanjakso - nimittäin elämäni ensimmäinen personal trainerin laatima liiku . Sovittiin kesällä, että pääsisin personal traineriksi opiskelevan ihanan Jennan harjoitusasiakkaaksi. Jenna on yksi inspiroivimmista ihmisistä joita olen koskaan tavannut. Jo ensimmäisen tapaamisen jälkeen olin täynnä intoa, vaikkei tehtykään muuta, kuin juteltu tulevasta. Jenna on myös takuulla koko Suomen paras raakakakkuleipuri 
Heinäkuun lopulla tapasimme uudelleen ja kävimme läpi mun liikuntaohjelmaa. En ole käynyt nyt millään salilla, koska en ole halunnut muuttohommien vuoksi sitoutua minnekkään ja kertamaksut taas ovat hillittömän hintaisia. Niimpä ohjelma koostui lenkkeilystä ja lihaskunnosta, jonka pystyin tekemään kotioloissa, kehon omaa painoa ja käsipainoja hyödyntäen.
Vaikkei ulkoisia muutoksia näin lyhyessä ajassa juuri tulekaan, sisäiset ovat sitäkin suurempia. Mulla on ollut energisempi olo ja aamulenkit kauniissa säässä ovat olleet parhaita mahdollisia aloituksia päivälle. Olen liikunnan suhteen aina ollut aikalailla semmoinen fiilistelijä, haluan liikunnan olevan mukavaa ja jos ei huvita en lähde liikkumaan. Tälläinen tarkka viikko-ohjelma teki mulle siksi hyvää, että en itse "voinut" päättää menenkö lenkille vai en, kun se ohjelmassa luki. Aluksi olin varma, että tulen pitämään enemmän lihaskunto osuuksista kuin lenkeistä, mutta niin vain juoksuinto nosti päätään ja lenkkipäivät olikin niitä joita odotin enemmän.
Mitään ruokavaliota mulle ei tehty, sain sen sijaan vain pieniä vinkkejä (enemmän ruokaa, enemmän rasvoja). Pidin ennen ohjelman aloitusta pari päivää ruokapäiväkirjaa ja todettiin yhdessä se minkä tiesinkin, mun ruokailussa ei juuri ole korjattavaa. Olen nyt treenannut 5 kertaa viikossa, mikä on määrä johon olen yltänyt viimeksi varmaan joskus kun vielä uin kilpaa. On ollut jännä huomata miten paljon kova harjoittelu todella lisää ruokahalua. Vatsa ei edelleenkään vedä kerralla yhtään suurempia määriä, mutta pikkuisia välipaloja on tullut syötyä useammin. Olenkin ihan fiiliksissä, että olen päässyt hyvään 3-4 tunnin ruokarytmiin.
Tätä ohjelmaa me oltaisiin jatkettu varmaan samanlaisena (tai rankempana), ellei mulla olisi edessä ensi viikolla leikkaus. Mulla on ollut vuosia toisessa jalassa todella paha ja kipeä vaivaisenluu, joka nyt vihdoin leikataan eli murretaan ja suoristetaan. Vaikka mua jännittääkin elämäni ensimmäinen leikkaus kamalasti, olen myös todella iloinen, että pääsen eroon siitä.
Leikkauksen jälkeen pitää fiilistellä omaa oloa pikkuhiljaa, mutta into treenaamiseen ja etenkin juoksemiseen on kyllä niin kova, että luulempa jatkavani tätä uutta treenitahtia heti kun taas pystyn.

Kiinnostaako teitä lukea treeni/liikuntapostauksia? Entä onko jotakin toiveita tähän aiheeseen liittyen?

6 kommenttia:

  1. joo todellakin lisää tämmösiä treeni juttuja, monestikko viikossa käyt lenkillä ja kuinka pitkillä? sulla on ihan täydellinen kroppa ! mäkin haluan :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Kiva kuulla, että treeniaiheet kiinnostaa (: Kirjoittelen tälläisiä lisää sitten, kun pääsen taas urheilemaan leikatun jalan kanssa! Treeniohjelman aikana mulla on viikossa 2 lenkkiä, ajallisesti 30-45min. ja lihaskuntoa muut 3 treenipäivää. En yleensä mittaa juoksemiani matkoja vaan ennemmin aikaa (:

      Poista
  2. Hei mitä toi keskimmäisen kollaasin keskimmäisessä kuvassa oleva juttu on ? Näyttää kivalta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on chia-hyytelöä, eli chiasiemeniä turvotettuna mantelimaidossa. Tosi hyvää myslin, marjojen ja hedelmien kanssa ja terveellistä maidotonta vaihtelua rahkalle! Voin kirjottaa tuosta helposta välipalasta oman postauksen jos kiinnostaa enemmän (:

      Poista
  3. Joo kiinnostaa ! Tommoset terveelliset välipqlat on nyt taroeen ! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee (: Lupaan postailla aiheesta, kunhan muuttokiireiltä ehdin!

      Poista