12/03/2015

Epäonnistuneet asukuvat

Näitä postauksia on näkynyt useissa blogeissa ja mun mielestä nämä ovat olleet hauskaa luettavaa sekä samalla pieni muistutus siitä, miten kaunistellun kuvan blogi voikaan kirjoittajastaan antaa. Yhden onnistuneen kuvan taustalla saattaa olla 100 kelvotonta ja paljon poseerattuaan sitä jokainen oppii pikkuhiljaa mitkä asennot saavat itsestä edustavimmat puolet esiin. Kesästä asti olen alkanut kerätä omaan kansioon näitä pilalle menneitä kuvia deletoinnin sijaan! Tässä ensimmäinen erä - kokemuksen perusteella jatkoa on luvassa.
Nyt riitti Etenkin äidin toimiessa kuvaajana laukaisinsormi on välillä liiankin herkässä ja äiti räpsii kuvia kuvien perään vaikka saattaisin jo todeta, että eiköhän riitä. Tällöin kameraan tallentuu tälläisten kaltaisia liike-kuvia. 50mm kuvatessa kuvaaja toki on myös joskus niin kaukana, ettei lopetus-käsky edes kuulu. Etenkin tuo ensimmäinen naurattaa - mun ilmekin on jotenkin tuollainen "noniin mennään". 
Siristääkö? Jostain syystä mun asukuvien joukossa ei yleisimpänä pilalle menneenä ilmeenä ole perinteinen silmät kiinni vaan MELKEIN kiinni. Tälläisiä epämääräisiä siristelyitä löytyi useita ja mun mielestä tämä ilme on vielä typerämpi kuin silmät kokonaan kiinni nukkuva-ilme hahah.
Sit näin ja näin ja näin Ohjeiden antaminen tallentuu usein kameran muistikortille. Mun kaltaisen käsillä selittäjän kohdalla sitä ei paljasta pelkästään auki oleva suu vaan myös tuo käsillä huitominen. Muistan vieläkin kuinka tuossa vasemman puoleisessa kuvassa olin alkamassa ohjeistamaan Sofiaa ottamaan vaakakuvina lähikuvia tuosta pochetesta.
Käsittämättömät tanssiliikkeet Nämä on mun suosikkeja kaikista ! Asentoa vaihtaessa tulee joskus kuviin myös näitä ihan uskomattomia asentoja. Etenkin tuosta oikean puoleisesta tiputanssi-kuvasta on vaikea uskoa, että kyseessä on todellakin spontaani asento, kun olen kääntymässä. Kummankin kuvan kruunaa myös silmät kiinni-klassikko.

Löytyykö teidän kameroista samankaltaista materiaalia? Entä mitä ylipäätäänsä pidätte näistä postauksista?

8 kommenttia:

  1. Nämä ovat kyllä ihan huikeita, aina saan tämän sanoa kun törmään tällaiseen poustiin:D Mulla on tällainen ollut koko vuoden suunnitteilla ja on tullut pitkin vuotta kerättyä kansioon näitä pilalle menneitä otoksia. Jee pian pääsen julkaisemaan sen kun se tulee olemaan niitä ns. loppuvuden postauksia 8) Toi tiputanssikuva on paras!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, mahtavaa kuulla että nää postaukset lukeutuu sunkin suosikkeihin (: Se näissä tietty on, että pitää nähdä vaivaa ja muistaa säästää myös huonot kuvat :D Oon samaa mieltä että tiputanssikuva on kaikista hauskin!

      Poista
  2. :DD Essi, sä oot niin ihana<3 Mä olen kanssa sellainen käsillä selittäjä ja se huomaa kuvista sekä välillä on vesilasit vaarassa, kun hoidon menemään :D Nuo kaksi viimeistä ovat kylllä ihan parhaita<3 ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitos Linda :D❤️ Ihanaa että meitä sisäisesti italialaisia käsillä selittäjiä on enemmänkin! Säästin nuo kaksi juuri viimeiseksi pisteeksi iin päälle :D

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Nimenomaan :D Kiiltokuvat kaikkoaa ja vauhdilla!

      Poista
  4. Ihana! Ihan parhaita nää tämmöset ja kivaa vaihtelua niihin tavallisiin ja huoliteltuihin kuviin!:) Varsinkin vikat on iha huippuja! xd Hauskaa viikonloppua sulle!

    www.jjuliav.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä on kyllä hyviä postauksia muistuttamaan siitä toisenlaisesta todellisuudesta kaunistellun pinnan takana! Kiva kuulla, että iski suhunkin (: Joo noi viimeset on :DD Kiitos paljon ja samoin sulle❤️

      Poista