5/07/2017

The P E R F E C T hair

Sen lisäksi että hiukset on mun työ, oon myös aina ollut todella tarkka omista hiuksistani. Blogia alkuvuosista saakka seuranneet saattaakin muistaa monia eri lookkeja aina mustasta tukasta lähtien. Viimeisimmät vuodet oon kuitenkin pitäytynyt niin luonnollisessa tyylissä kuin mahdollista ja ainakin viimeisen 4 vuoden ainoa käsittely mun hiuksissa oli kahdesti tehdyt hennot vaaleat raidat. Omanväriset hiukset on olleet helpot, niitä ei tarvitse värjätä, eikä väriä ylläpitää, joten oon saanut keskittyä vain muiden hiuksiin. 
Muutaman kerran niin kampaajakoulun, kuin ammattilaisuudenkin aikana on tullut jostakin väristä tai tyylistä sellainen fiilis että vitsit haluaisin kokeilla. Mutta oon sitten kuitenkin hylännyt ajatuksen lähinnä siksi, että en tiedä missä välissä kerkeäisin aina värjäillä omaa tukkaa tai käydä jonku muun penkissä väriä ylläpitämässä. Ja toki syynä on ollut myöskin se, että vaikka tykkäänkin toteuttaa asiakkaille erilaisia hiuksia ja tehdä myös värien suhteen suuria muutoksia, oon sitä mieltä, että mun juttu vain yksinkertaisesti on vähän mitään sanomattoman väriset vaaleat hiukset. Kuitenkin vapun aikaan mulle tuli yhtäkkiä pakottava tarve kokeilla tiettyä sävyä ja usein tälläisissä ulkonäköön liittyvissä jutuissa haluan kaiken HETI joten..
Sävytin mun hiukset kuparin väriseksi! Tälläiset radikaalitkin muutokset hiusten suhteen on onneksi edes hieman turvallisempi toteuttaa nyt, kun on itse ammattilainen. Valitsin nimittäin ihan kevyen värin, joten tiedossa oli jo etukäteen ettei pysyvyys tulisi olemaan mikään parhain. Ajattelin, että hengailen tälläisenä gingerinä ainakin sen aikaa, että väri hiljalleen kuluu pois. Noh, todellisuudessa kolmantena päivänä värjäyksen jälkeen olin jo aivan tuskissani - tyyppi joka peilistä katsoi ei vaan ollut minä!
 Onni on myöskin se, että kampaajana helpomman kokeilun lisäksi on myös helpompi päästä väreistä eroon vaikka sitten saman tien. Niimpä yksi vaalennuspesu, sävytys ja sain mun oman, vaalean tukan taas takaisin ♥ Toki harmittaa, että hiusten kunto hieman kärsi tälläisestä pienessä ajassa tapahtuneesta edes taas veivaamisesta ja latvoista saisi näitäkin kuvia katsellessa napsaista muutaman sentin pois.
Kaikista tärkeintä on kuitenkin se, että koen nyt taas olevani oma itseni ja jätän värikokeilut jatkossakin asiakkailleni hahah! Ootteko te uskaliaita kokeilemaan uusia hiustyylejä vai pitäydyttekö samassa?

8 kommenttia: