6/04/2017

Furry Friend Tag

Ihanaa kesäkuuta kaikki! Mahtavaa millainen kuun ensimmäinen viikonloppu saatiinkaan säiden puolesta viettää. Ulkoiluntäyteisen sunnuntain päätteeksi on hyvä hetkeksi istahtaa koneen ääreen, vai mitä?
Jo silloin kun Rauha saapui kotiin tiesin, että haluan jossain vaiheessa toteuttaa tälläisen kysymyspostauksen, jossa koira "pääsee ääneen". Ja nyt tuntui sopivalta hetkeltä! Rauha haastaa  mukaan kaikki tassuttelijat myös ruudun toiselta puolelta 
Olen...Tällä viikolla 4kk täyttänyt staffordshirenbullterrieri narttu Rauha. Olen jo nyt suuri sydäminen pusukone, jolla energiaa riittää!

Parhaat päikkärit nukun...Ollessani omistajani mukana töissä kampaamossa. Minulla on siellä oma huone, jonka ovella on portti, joten saan olla samaan aikaan rauhallisesti omassa tilassa, mutta kuulen kuitenkin kampaamon äänet - föönin pöhinään on hyvä nukahtaa. Tietenkin myös vapaapäivinä päikkärit omistajan kainalossa kelpaa!

Paras kaverini on...Raipe-staffi, jonka hermot kestää uskomattoman hyvin tempauksiani. Koettelen isomman pinnaa roikkumalla milloin sen huulissa, milloin korvissa ja tekemällä yllätyshyökkäyksiä kimppuun juuri silloin, kuin aikuinen koira ei yhtään jaksaisi riekkumistani. Raipen kanssa on myös parasta tehdä metsäretkiä - miksi isompi koira aina löytää kaikki parhaat hajut?
Jos saisin valita, ruokakupistani löytyisi aina...Kanan sydämiä - nam! Syön joka päivä nappuloiden lisäksi raakaruokaa ja ruokalistaltani löytyy kaikkea naudanmahasta jauhettuihin kananluihin, mutta nuo sydämet on jotakin mikä mulle maistuu aina. En kuulemma voi syödä sydämiä aina, sillä ruokavalioni pitäisi olla monipuolinen - pyh!

Kun minua pyydetään tuomaa lelua, kannan omistajani eteen...Luultavasti jonkun kepin tai frisbeen. Tykkään kaikenlaisista leluista, mutta nämä kaksi on sellaisia, jotka tuon tarjolle siinä toivossa, että niitä heitetään minulle. Metsälenkeillä on hauskaa, kun keppejä löytyy joka paikasta lisää ja on ihan vaikea valita, mikä olisi paras.

Kotihiiri, agilitykiitäjä vai näyttelyiden palkintorohmu? Tällä hetkellä olen vielä kotihiiri, mutta odotan pääseväni starttaamaan näyttelyuran 5kk iässä. Jännittävää!
 Mikä muisto tai tapahtuma on jäänyt pörröisestä elämästäsi parhaiten mieleen? Ainakin ensi tapaaminen perheeni kilpikonnan kanssa. Olin ensimmäisellä kerralla tosi rohkea ja uskalsin haistella kilpparin läpikotaisin. Kuitenkin muutamien viikkojen aikana ehdin kehittää kyseisestä liikkuvasta kivestä mörköjä päässäni ja kun kilppari taas nostettiin lattialle minun ulottuvilleni tarkkailin aluksi niskavillat pystyssä kauempaa. Lopulta uskaltauduin kuitenkin nuuhkaisemaan ja totesin ettei todellista uhkaa ole! Parempi kuitenkin olla moisten kanssa tarkkana vai mitä?

Kenet blogosfäärin karvaturreista haluaisit tavata? Hmm.. En ole juurikaan seuraillut kenenkään tietyn elämää. Mutta olisin varmasti hyvää pataa jonkun itseni tyylisen, rajummista leikeistä pitävän koirakaverin kanssa.
Mitäs tykkäsitte tälläisestä Rauhan puheenvuorosta?

2 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja söpö Rauha :> Vois ittekkin tehä omasta koiruudesta kans tämän tapanen postaus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva että tykkäsit tästä :) Kannattaa tehdä, mun mielestä näitä oli hauska miettiä!

      Poista